46

A- A A+
a

Tisztelt Betegeink!

A rendelő felkeresése előtt telefonon mindenképpen IDŐPONTOT KELL KÉRNI, az alábbi számon:

 

06 /70-622-1568

·       Sürgős, akut probléma esetén nem szükséges időpontot kérni.

·       Kötelező a maszk használata a rendelőben. Kérjük, ezt mindenki hozzon magával!

·       Receptfelírásért NEM kell személyesen bejönni, elég telefonálni, vagy a Facebook oldalra (Facebook/Látrányi Orvosi Rendelő) üzenetet írni!

 

HÁZIORVOSI RENDELÉSI IDŐ:
HÉTFŐ: 9:00 -13:00
LÁTRÁNY
KEDD: 11:00 -13:00
LÁTRÁNY
SZERDA: 10:00 -12:00
LÁTRÁNY
CSÜTÖRTÖK: 8:00 - 11:00
VISZ
PÉNTEK: 9:00 - 13:00
LÁTRÁNY
Háziorvos:
Dr. Deák Gabriella
Asszisztens:
Soós Róbertné, Valika
Háziorvosi rendelő címe:
Látrány, Rákóczi u. 69.
Elérhetőségei:
06-70/6221-568
06-20/260-16-64 (asszisztens)
e-mail cím: Ez az email cím védett a spam robotoktól. A megtekintéséhez JavaScript szükséges.

A Háziorvosi rendelési idő IDE kattintva letölthető.
A háziorvosi rendelő Facebook oldala IDE kattintva érhető el.
ORVOSI ÜGYELET:
MUNKANAPOKON:
16.00 – MÁSNAP REGGEL: 8.00
MUNKASZÜNETI NAPOKON:
24 ÓRÁS ÜGYELET
8.00-8.00
Az Ügyelet telefonszáma:
85/550-013
06/20-778-8389
Az Ügyelet címe:
Török Sándor Egészségház
Balatonboglár, Vikár Béla u. 4.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Lakossági Tájékoztatás a parlagfűről


A parlagfű virágzása
-hazánkban többnyire július 10. után kezdődik, tömeges virágzása augusztus és szeptember hónapban van.

Védekezés ellene:
-fontos a megelőző védekezés: erre a legjobb módszer a talaj és környezet megfelelő ápolása
-figyeljünk, hogy területünk gondozott és karbantartott legyen

A már jelenlévő növény elleni küzdelem lehetséges módjai:
-gyomirtás, vegyszeres kezelés,
-mechanikai védekezés:  nagyobb összefüggő területen évi 2-3 szori gép talajművelés
-kapálás
-kaszálás
-talajtakarítás, füvesítés

Parlagfű bejelentése:
-2014-től érhető el valamennyi önkormányzat számára az Önkormányzati Parlagfű Bejelentő Rendszer (ÖPBR), amelynek üzemeltetési feladatait a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) koordinálja.
- Ez a rendszer biztosítja a regisztrált önkormányzatok számára a bejelentés alapján induló eljárás intézéséhez kapcsolódó adatok és események rögzítését, az ügyintézési folyamat vezérlését, továbbá a rögzített adatok alapján automatikusan legenerálja az ügyintézéshez kapcsolódó nyomtatványokat.

Bejelentés parlagfűvel és gyomnövénnyel szennyezett ingatlanokról
Vonatkozó jogszabályok: Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletről szóló 2008. évi XLVI. törvény
A parlagfű elleni közérdekű védekezés végrehajtásának, valamint az állami, illetve a közérdekű védekezés költségei megállapításának és igénylésének részletes szabályairól szóló 221/2008. (VIII. 30.) Korm. rendelet
Az illetékekről szóló 1990 évi XCIII. törvény.

Bejelentés benyújtásának módja:
a) papír alapú – kötelezendően alkalmazandó nyomtatványon: igen – nem
b) személyesen (a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán vagy a Hatósági Osztály Általános Hatósági Csoport ügyintézőinél ügyfélfogadási időben)
c) elektronikus úton

Bejelentés tartalma:
A bejelentésnek tartalmaznia kell a gyomnövényekkel, parlagfűvel szennyezett ingatlan pontos címét, helyrajzi számát.
A hatáskör gyakorlója, illetékesség: A hatáskör gyakorlója a jegyző.
A hatósági eljárás: Az eljárás során a jegyző kötelezi növényvédelmi feladatok elvégzésére, parlagfű esetén közérdekű védekezés azonnali hatályú elrendelése.
Eljárás illetéke, igazgatási szolgáltatási díj: Az eljárás illeték- és igazgatási szolgáltatási díjmentes.
Döntésben foglaltak végrehajtása, ellenőrzése, jogkövetkezménye:
A jegyző esetén közérdekű védekezést rendel el, melynek lebonyolítását követően az ügyiratot növényvédelmi bírság kiszabása céljából felterjeszti felettes élelmiszerlánc-felügyeleti szervéhez.
Allergén gyomnövény esetén a határozatban rögzített határidő lejárta után a Hatósági Osztály Általános Hatósági Csoportja által tartott helyszíni ellenőrzés. A kötelezés elmulasztása esetén eljárási bírság kerül kiszabásra.

Figyelem:
-A hatóság felhívja a földhasználók figyelmét, hogy folyamatosan ellenőrizzék a használatukban levő ingatlanokat, szükség esetén pedig tegyenek eleget a jogszabályban foglalt kötelezettségüknek és végezzék el a parlagfű-mentesítést.
-Külterületen a járási földhivatalok mezőgazdászai, belterületen a területileg illetékes jegyző ellenőrzik a parlagfű-mentesítés elvégzését.
-A helyszíni szemlék mellett az idei évben is elkezdődött a parlagfűvel fertőzött területek légi felderítése is, amelyet idén a Belügyminisztérium és a Földművelésügyi Minisztérium együttműködése alapján az Országos Rendőr-főkapitányság helikoptereivel végeznek augusztus végéig.
-A parlagfüves területek ellenőrzése megkezdődött, a jogsértés esetén kiszabható növényvédelmi bírság a fertőzött terület nagyságától függően 15 ezer forinttól 5 millió forintig terjed.
- Napjainkban Magyarország egyike Európa parlagfűvel leginkább fertőzött területeinek, a lakosság mintegy 20 százaléka szenved az allergia miatt.

Kérjük a lakosságot a fokozott odafigyelésre és irtásra!

Köszönettel: Látrányi Közös Önkormányzati Hivatal


Lakossági tájékoztatás Birtokvédelmi eljárásról

Jogszabályi háttér:

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
17/2015. (II.16.) Korm. rendelet a jegyző hatáskörébe tartozó birtokvédelmi eljárásról (továbbiakban: Korm. rendelet)

A birtokvédelmi eljárás lefolytatását kezdeményezheti
az a birtokos, akit
- birtokától jogalap nélkül megfosztanak vagy
- birtoklásában jogalap nélkül háborítják (tilos önhatalom).
-A birtokvédelmi kérelmet annál a jegyzőnél lehet írásban vagy szóban előterjeszteni, amelynek illetékességi területén a birtoksértő magatartás megvalósul. A szóban előterjesztett kérelmet írásba kell foglalni.

-A birtokos a jegyzőtől egy éven belül kérheti az eredeti birtokállapot helyreállítását vagy a zavarás megszüntetését.
-A birtokos az eredeti birtokállapot helyreállítását vagy a zavarás megszüntetését egy év eltelte után közvetlenül a bíróságtól kérheti.

-A birtokvédelmi eljárás megindításának feltétele az illeték mértéke: 3.000,- Ft.
-Amennyiben a birtokvédelmet kérő az illetékfizetési kötelezettségének nem tesz eleget, a jegyző a kérelmet elutasítja a Korm. rendelet 7.§ (1) bek. e) pontja alapján.

A Korm. rendelet alapján a birtokvédelmi kérelemnek a következőket kell tartalmaznia:

- a birtokvédelmet kérő nevét, lakcímét vagy székhelyét, aláírását
- annak a félnek a nevét, lakcímét vagy székhelyét, akivel szemben a birtokvédelmet
 kérik,
- a birtokvédelmi eljárás megindításának alapjául szolgáló tényállás ismertetését,
- a jegyző illetékességét megalapozó tények megjelölését (pl. a felek lakóhelye)
- a birtoksértés időpontjára történő utalást
- a jegyző döntésére irányuló kifejezett kérelmet (Úgy kell megfogalmazni, hogy abból kiderüljön, milyen módon kívánja a kérelmező megszüntettetni a birtoksértő állapotot, mitől, milyen magatartástól kívánja a jövőre nézve eltiltatni a birtoksértőt.
- a kérelem és annak határidőben való benyújtása alapjául szolgáló tényeket( ki, mikor, hogyan sértette meg az eredeti birtokállapotot.)
- a kérelem előterjesztésével egyidejűleg a birtokvédelmet kérő benyújtja a kérelemben foglaltak igazolására szolgáló bizonyítékokat és képviselő eljárása esetén csatolja a közokiratba vagy teljes bizonyító erejű meghatalmazást.
A Birtokvédelmi eljárás megindításáról szóló kérelmet nyomtatott formában kérhetik a Látrányi Közös Önkormányzati Hivatalban, azon kívül Gamás Község Önkormányzatánál (kirendeltség).


Lakossági Tájékoztatás Az ebtartás szabályairól / eb összeírásról

1) Tájékoztatás az ebtartás szabályairól
Az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény (a továbbiakban: Ávt.) 5. § (1) bekezdése szerint az állattartó gondoskodni köteles az állat megfelelő és biztonságos elhelyezéséről, szakszerű gondozásáról, szökésének megakadályozásáról.

A kedvtelésből tartott állatok tartásáról és forgalmazásáról szóló 41/2010. (II. 26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 14. § (2) bekezdése szerint a kedvtelésből tartott állatot úgy kell tartani, hogy az állat tartása lehetővé tegye annak természetes viselkedését, ugyanakkor a környező lakóközösség kialakult élet- és szokásrendjét tartósan és szükségtelenül ne zavarja.

A Korm. rendelet 15. § (1) bekezdése szerint az állatokat úgy kell tartani, hogy ne veszélyeztethessék más állatok – kivéve a ragadozó állatok táplálására szánt élő egyedek -, illetve az ember biztonságát.

A Korm. rendelet 17. § (1)-(2) bekezdései szerint belterület közterületén – kivéve az ebek futtatására kijelölt területet – ebet csak pórázon lehet vezetni.

Közterületen ebet csak olyan személy vezethet, aki az eb irányítására, kezelésére és féken tartására képes. Közterületen az eb tulajdonosának biztosítania kell, hogy az eb sem más állatot, sem embert harapásával ne veszélyeztethessen.

Felhívom a figyelmet, hogy a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvény (a továbbiakban: Szabstv.) 193. § (1) bekezdésének a) pontja szerint, aki a felügyelete alatt álló kutyát a település belterületén felügyelet nélkül bocsátja közterületre, vagy kóborolni hagyja, szabálysértést követ el.
A lakosságot zavaró kóbor, valamint kóborló ebek számának csökkentése érdekében felhívom az ebtartó lakosok figyelmét az állattartásra vonatkozó jogszabályi előírások fokozott betartására.

3) Tájékoztatás ebösszeírásról

Az Ávt. 42/B. § (1) bekezdése alapján a tartás helye szerint illetékes települési önkormányzat eb-rendészeti feladataik elvégzése érdekében, illetve a veszettség elleni oltás járványvédelmi vonatkozásaira tekintettel három évente legalább egy alkalommal eb-összeírást végez.

Az Ávt. 42/B § (3) bekezdése szerint a települési önkormányzat az eb-összeírás alapján az Ávt. 42/A. § (4) bekezdésében meghatározott adatokról helyi elektronikus nyilvántartást vezet, az állat tulajdonosa, tartója és más személyek jogainak, személyes biztonságának és tulajdonának védelme, valamint eb-rendészeti és állatvédelmi feladatainak hatékony ellátása céljából.

A Látrányi Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó településeken 2018. év novemberig kerül sor az eb összeírásra.
Jogszabályváltozás miatt 2013. január 1-jétől a négy hónaposnál idősebb eb csak transzponderrel (chippel) megjelölve tartható, ezért kérem, hogy szíveskedjenek a transzponderrel még nem rendelkező ebeket állatorvosnál megjelöltetni.

Az ebösszeírás önbevallásos módszerrel történik, az ebösszeíráshoz összeállított „Ebösszeíró adatlap” beszerzése az ebtulajdonosok / ebtartók kötelessége.
Az „Ebösszeíró Adatlap” beszerezhető:
•    a Látrányi Közös Önkormányzati Hivatalban (8681, Látrány, Rákóczi utca 69.);
•    a Látrányi Közös Önkormányzati Hivatalhoz tartozó településeken a kihelyezett ügyfélfogadásokon ügyfélfogadási időben;
•    valamint letölthető a települések honlapjáról.
Több eb esetén ebenként külön – külön kell az adatlapot az eb oltási könyve, kisállat útlevele, törzskönyve alapján kitölteni.

Kérem, hogy az adatlapot teljes körűen szíveskedjenek kitölteni, aláírni, és az eb összeírási időszak végéig, azaz legkésőbb 2018. október 1.-ig visszajuttatni személyesen vagy postai úton a Látrányi Közös Önkormányzati Hivatalba.
Az Ávt. 42/B. § (5) bekezdése szerint az eb tulajdonosa és az eb tartója az eb összeíráskor köteles az Ávt. 42/A § (4) bekezdésében meghatározott adatokat a települési önkormányzat rendelkezésére bocsátani.
Felhívom az eb tulajdonosok, eb tartók figyelmét, hogy az eb-összeírásra vonatkozó adatszolgáltatási kötelezettség teljesítését a Látrányi Közös önkormányzati Hivatal ellenőrzi. Aki adatszolgáltatási kötelezettségének nem tesz eleget, az állatvédelmi bírságról szóló 244/1998.(XII.31.) Korm. rendelet (továbbiakban: R.) 3. mellékletének d) pontja alapján ebenként 30.000 forint állatvédelmi bírság megfizetésére kötelezhető.
Felhívom az ebtulajdonosok, ebtartók figyelmét, hogy annak érdekében, hogy a nyilvántartás aktuális információkat tartalmazzon, az eb-összeírást követően is kötelesek az adatokban bekövetkező változásokat a változás bekövetkezésétől számított 8 napon belül írásban bejelenteni.

Köszönettel: Látrányi Közös Önkormányzati Hivatal

Ebösszeíró  adatlap

Lakossági tájékoztatás a helyi adókról

1) Tájékoztatás a helyi adókat érintő változásokról

2017. november 29. napján hatályba lépett Látrány Község Önkormányzata Képviselő-testületének a helyi adókról szóló 13/2017. (XI.29.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban Rendelet), melyben módosították a helyi adókról szóló 12/2015. (X.26.) önkormányzati rendeletet Látrány Község Önkormányzata illetékességi területére bevezetett csaknem valamennyi helyi adóról, amik a következők:


- Magánszemélyek kommunális  adója : adókötelezettség terheli azt a magánszemélyt, aki a naptári év első napján az építmény tulajdonosa. Ha az építményt az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett vagyoni jog terheli, a vagyoni értékű jog gyakorlására jogosult személy az adó alanya.  Az adó évi mértéke adótárgyanként  I. övezetben,  20.000,- Ft (belterület) , II. övezetben (külterületi-„pinceadó”) 10.000 Ft

- Az iparűzési adó: mértéke  az éves  nettó árbevétel  1,8 %-a.
Az iparűzési adónál minden év márciusában és szeptemberében kell előleget fizetni, elszámolási határidő: Május 31.

-Helyi jövedéki adó mértéke: 1.000 Ft/év

-Telekadó:  az adó alapja a telek  m2-ben számított területe. Az adó mértéke 12 Ft/m2/év (csak belterületen)

-Gépjárműadó mértéke  -  személygépkocsi vonatkozásában – a gépjármű teljesítménye kilowattban kifejezve a gépjármű életkora alapján meghatározott szorzó együttes összege.
A tehergépjárműveknél 1.380,- Ft  minden megkezdett 100 kg után. A légrugós vagy azzal  egyenértékű rugózási rendszerű nyerges vontató, tehergépjármű, autóbusz esetén 850,- Ft minden megkezdett 100 kg után.

Az adók befizetése:

Az első félévi adót minden év március 15.-ig kell befizetni, a 2. félévi adót szeptember 15.-ig kell befizetni.
Adókedvezmény::
-    50%-os adókedvezmény illeti meg, a 65 év feletti, vállalkozónak nem minősülő magánszemély tulajdonost, amennyiben egyedül álló, vagy a kérelmező és házastársa is nyugdíjas.
Az adókedvezmény megállapítása iránt, kérelmet kell benyújtani az adóhatósághoz.
-    Mentes az adó megfizetése alól, a 70 év feletti, egyedül élő adóalany magánszemély a lakcímnyilvántartás szerinti és ténylegesen (életvitelszerűen) is lakhelyéül szolgáló lakása után.
Az adómentesség megállapítása iránt, kérelmet kell benyújtani az adóhatósághoz.

Adóügyekhez letölthető nyomtatványok:

Iparűzési adó bevallása

Ideiglenes iparűzési tevékenység bevallása

Iparűzéshez kapcsolódó változások bejelentése 

Kommunális adó

Idegenforgalmi adó

Desztillálóberendezés bejelentése (pálinkafőzés)

Látrány Község Önkormányzat Lakossági Felhívás  Szociális Rendeletekről

Látrány Község Önkormányzata Képviselő- testületének 2/2016 (II.29.) önkormányzati rendelete a szociális gondoskodás helyi szabályairól, melyek a következők:

1. Lakhatási települési támogatás

Lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatásban részesül – rendszeres havi ellátásként – az a személy, aki

1.    nyugdíjkorhatár előtti ellátásra, vagy
2.    rehabilitációs-, rokkantsági ellátásra, vagy
3.    fogyatékossági támogatásra, vagy
4.    aktív korúak ellátására jogosult.

Ezen túlmenően a támogatás akkor nyújtható, ha a kérelmező családja és a vele közös háztartásban élők jövedelmi viszonyait figyelembe véve, az 1 főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg a család esetén, az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-át egyedül élő, illetve gyermekét egyedül nevelő szülő esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át.

2. Gyermek születési támogatás

Látrány Község Önkormányzatának Képviselő-testülete vissza nem térítendő támogatást nyújt a 2016. március 1. napján és ezt követően született gyermeket saját háztartásában nevelő szülőnek vagy a gyermek gyámjának, nevelő szülőjének (a továbbiakban együtt: szülő) az e rendeletben meghatározott feltételek fennállása esetén.

A támogatásra jogosultság feltétele, hogy
a) legalább az egyik szülő – a gyermek születésekor és a gyermek születését közvetlenül megelőző 12 hónapban – megszakítás nélkül látrányi  bejelentett lakóhellyel rendelkezik és
b) a gyermek megszületésekor annak lakóhelyeként a lakcímnyilvántartásba látrányi lakóhely kerül bejegyzésre.

A támogatás összege újszülött gyermekenként 30.000 forint.
 A támogatás összegéből 15.000 forint, az újszülött babakötvényére kerül befizetésre.
 A támogatás összegéből további 15.000 forint, természetbeni juttatásként (ajándékcsomag formájában) kerül átadásra.

A támogatás iránti kérelemhez mellékelni kell:
a) a gyermek születési anyakönyvi kivonatának másolatát,
b) a szülő nyilatkozatát, hogy a gyermeket saját háztartásában neveli.
A támogatást a szülő, a gyermek megszületését követő 3 hónapon belül igényelheti.

3. Gyermeknevelési települési   támogatás

                   a) tankönyv támogatás
                   b) étkezési térítési díj támogatás
                   c) felsőfokú tanulmányokat folytató fiatalok támogatása


Tankönyv támogatás

Települési támogatás nyújtható annak a személynek, aki a látrányi általános iskolába járó gyermekre való tekintettel rendszeres gyermekvédelmi támogatásra nem jogosult, és családjában általános iskolai tanulmányokat folytató diák él,  jövedelmi viszonyaitól függetlenül jogosult a gyermeke tankönyv költségeinek támogatására.
Települési támogatás állapítható meg annak a személynek, akinek a családjában nappali tagozatos középiskolai tanulmányokat folytató diák él,  jövedelmi viszonyaitól függetlenül jogosult a  gyermeke tanszer támogatására.
A támogatás iránti kérelem a tárgy év augusztus és szeptember (számla kiállításának időpontja szerint) hónapban nyújtható be.
Tanszer ellátásra nyújtott települési támogatás összege 15.000,- Ft.

Felsőfokú tanulmányokat folytató fiatalok támogatása

Kérelmet nyújthatnak be azok a látrányi állandó lakóhellyel rendelkező fiatalok, jövedelem határtól függetlenül, akik az ország bármely egyetemén vagy főiskolájának nappali tagozaton tanulnak, és első diploma megszerzésére irányuló tanulmányokat folytatnak, és a pályázat benyújtásakor a 25. életévüket még nem töltötték be.
A kérelmeket minden év október 31. napjáig a hivatalhoz kell becsatolni, a határnap elmulasztása jogvesztő.
A támogatás összege: 15.000,-Ft.
A támogatási kérelem kötelező melléklete a  tárgyévi nappali tagozatos felsőfokú  tanulói jogviszonyának fennállására vonatkozó igazolás.

Étkezési térítési díj átvállalása

Az önkormányzat természetben nyújtott ellátásként a látrányi óvodai, általános iskolai étkezési ellátásért fizetendő térítési díjat jövedelmi viszonyoktól függetlenül átvállalja.
Nem jogosult az ellátásra a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermek, aki e jogosultsága alapján térítési díjat nem fizet.


4. Temetési települési támogatás

Települési támogatásként az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás nyújtható annak a személynek, aki a Látrány község közigazgatási területén állandó lakosként élt meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott.
A támogatás mértéke 30.000,-Ft, jövedelemtől függetlenül.
A kérelmet a haláleset bekövetkezésétől számított 60 napon belül lehet benyújtani. A kérelemhez csatolni kell a halotti anyakönyvi kivonat másolatát.
 A kérelemmel egyidejűleg be kell csatolni a kérelmező nevére szóló, a temetés költségeiről szóló számlát.

5. Rendkívüli települési támogatás

Rendkívüli települési támogatás állapítandó meg annak a létfenntartási gondokkal küzdő személynek, aki önmaga vagy családja létfenntartásáról más módon gondoskodni nem tud, mert
1.    tartós betegség vagy rokkantság miatt jelentős jövedelem-kiesése következett be vagy
2.    elemi kár, vagy sérelmére elkövetett bűncselekményből anyagi kára keletkezett vagy
3.    nyugdíj vagy a megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXCI. törvény 3. § (1) bekezdése szerint folyósított ellátás kifizetése a jogosultság megállapításának elhúzódása miatt késik vagy
4.    nagyobb összegű, váratlan vagy előre látott kiadásai vannak, amelyeket önerőből nem tud kiegyenlíteni.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetekben a települési támogatás nem haladhatja meg a tényleges költség mértékét, de maximális összege nem haladhatja meg a 50.000,-Ft-ot.


Eljárási rendelkezések
A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások iránti kérelmet a Látrányi Közös Önkormányzati Hivatalban lehet benyújtani szóban vagy írásban - az igénylésre rendszeresített 1. sz. mellékletben található nyomtatványon, az abban meghatározott mellékletekkel.
A támogatás iránti eljárás megindítását bárki kezdeményezheti, aki tudomást szerez a rászorultságról.


Szociális alapszolgáltatások

Az Önkormányzat által biztosított szociális alapszolgáltatások formái:

1.    étkeztetés;
2.    házi segítségnyújtás;
3.    jelzőrendszeres házi segítségnyújtás;
4.    családsegítés.

1. Étkeztetés
Az Önkormányzat étkeztetés keretében munkanapokon főétkezésként napi egyszeri meleg ételt biztosít.
 Az étkeztetésért külön rendeletben megállapított térítési díjat kell fizetni. Az étel házhoz szállítását az Önkormányzat térítésmentesen biztosítja a jogosultak részére.
Az Önkormányzat az étkeztetést a Látrányi Óvoda konyhájáról biztosítja.

2. Házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
Az Önkormányzat a házi segítségnyújtás és a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás szociális szolgáltatást a Balatonlellei Közös Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Belsőellenőrzési Társulással kötött megállapodás alapján  látja el.

3. Családsegítés
Családsegítés keretében az Önkormányzat – az Szt.-ben meghatározottak szerint – segítséget nyújt a működési területén élő szociális és mentálhigiénés problémái vagy egyéb krízishelyzete miatt segítségre szoruló személynek, családnak az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából.
A családsegítést az Önkormányzat társulási megállapodás alapján a  Balatonlellei Közös Család- és Gyermekjóléti Szolgálat és Belsőellenőrzési Társulás útján látja el.

Települési támogatás igényléséhez letölthető nyomtatványok

Mikor kérhető ilyen támogatás?

Kitöltendő kérelem
Köztemetéssel kapcsolatos lakossági tudnivalók